ရွမ္းစကားသာ ျဖစ္ၿပီး မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ မွဴးမတ္ မ်ိဳးႏြယ္မွ ဆင္းသက္လာသူ အမ်ဳိးသားမ်ား၏
နာမည္ေရွ႕တြင္ ဦး,ေမာင္,စုိင္း အစား "ခြန္" ဟူေသာ
အမည္ကုိထည့္ ဆို မွည့္ေခၚၾကပါသည္~"စဝ္"
ဆိုေသာ ေဝါဟာရမွာ အရွင္သခင္ ဟု အဓိပၸာယ္ရၿပီး၊
"ခြန္"ဆိုသည္မွာမင္းမ်ဳိး မင္းႏြယ္ မွဴးမတ္မိ်ဳးႏြယ္ဟု
အဓိပၸါယ္ရပါသည္္
ရွမ္းျပည္တြင္ (SAO)"ေစာင္" သို႔မဟုတ္ ေစာ္ဘြားအမ်ိဳးအႏြယ္ႏွင့္ (HKUN)ခြန္ မွဴးမတ္, အရာရွိ, အရာခံ အမ်ိဳးအႏြယ္ ကုန္သည္ပြဲစား, ဆင္းရဲသား အမ်ိဳးအႏြယ္ဟု နာမည္ၾကားရုံမွ်ႏွင့္ ခြဲျခားသိႏိုင္ပါသည္။
(SAO)"စလုံး" ႏွင့္ "ဇကြဲ" အၾကားမွ ထြက္ေသာအသံျဖစ္၍ "ေစာင္ဖလုံ" ရွမ္းအေခၚ ဂ်ပန္ေခတ္က စ,လုံးဝ, သတ္ႏွင့္ "စဝ္ဖလုံ" ကို ေခၚေျပာေရးထုံးျပဳလာသည္။ "ေစာင္ဖလုံ" သို႔မဟုတ္ "စဝ္ဖလုံ" ကို ျမန္မာမ်ားက ေခၚရိုးေခၚစဥ္ ေရးရိုးေရးစဥ္အတိုင္း "ေစာ္ဘြား" ဟုပင္ ေခၚေျပာေရးျပဳၾကသည္။
တနည္းအားျဖင့္ ေစာင္-ေစာက္ သို႔မဟုတ္ စဝ္•ကို ျမန္မာမ်ားက အနီးကပ္ဆုံးအသံႏွင့္ 'ေစာ'ဟု ေခၚၾကသည္။ ေစာ္ဘြားမ်ိဳးရိုးႏွင့္ရင္း
(HKUN)ခြန္ ေဝါဟာရမွာ မွဴးမတ္, အရာရွိ, နယ္ပိုင္, (တိုက္သူႀကီး)ရာထူးရာခံရွိသ
ဆင္းရဲသားမ်ား၏ နာမည္ေရွ႕က 'ခြန္' ေဝါဟာရကို တပ္၍ မွည့္ေခၚရရိုးမရွိပါ။
'ခြန္' အမ်ိဳးအႏြယ္က 'ေစာင္' သို႔မဟုတ္ 'ေစာ' ေဝါဟာရကို နာမည္ေရွ႕ကထား၍ မွည့္ရရိုးမရွိေသာ္လည္း ေစာ္ဘြားအမ်ိဳးအႏြယ္က နာမည္ေရွ႕က 'ခြန္' ေဝါဟာရကိုထည့္၍ မွည့္လိုက မွည့္ေခၚၾကသည္။ ဤသို႔ မွည့္ေခၚျခင္းျဖင့္ ၄င္းတို႔မွာ ဂုဏ္မနိမ့္က်ဟု ယူဆၾကသည္။ 'ခြန္' မ်ိဳးက မည္သည့္အခါမွ် နာမည္ေရွ႕က 'ေစာ' ေဝါဟာရကို ထည့္၍မမွည့္ရ အကယ္၍ 'ေစာ'ကို မွည့္လိုက 'ခြန္ေစာ'ဟုသာ မွည့္ေခၚရသည္။ အကယ္၍ ေစာဘြားအမ်ိဳးအႏြယ္မွ ခြန္ေစာနာမည္ႏွင့္မွည့္ထားသ
" ေစာင္ခြန္ေစာင္" ျမန္မာဘာသာႏွင့္ "ေစာခြန္ေစာ" ေခၚၾကျပန္သည္။
ေရွးရိုးအစဥ္အလာအရ ေစာ္ဘြား သားသၼီးမ်ားကို နာမည္မွည့္ေသာအခါ အမ်ားအားျဖင့္ ေန႔နံကိုမလိုက္ သားေယာက်ာ္းျဖစ္လွ်င္ သူရသတိၱႏွင့္ပတ္သက္၍ 'ေစာေဆ'ဟု က်ားစိတ္ျဖင့္ ဖုံးလြမ္းထားေသာ (ဝါ) က်ားကဲ႔သို႔သတိၱရွိေသာအမည္ ေစာခြန္ဆိုင္ ေက်ာက္သံပတၱျမားကို အစိုးရသည့္ မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ အမည္မ်ားကို ေပးပါသည္။
သၼီးမိန္းမျဖစ္လွ်င္ ႏူးညံ့ေသာ ေမႊးႀကိဳင္သင္းပ်ံ႕ေသာ ပန္း သို႔မဟုတ္ အဓိပၸာယ္ေပၚလြင္ၿပီး ခ်စ္စႏိုးရာရာမ်ား၏ ေဝါဟာရမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍မွည့္ၾကပါသည္။ နန္း, နန္းႏြန္းခံး, နန္းလုံးႀကိဳင္သၼီးေတာ္ နန္းအူဟိန္း, ထင္ရွားေက်ာ္ေစာေသာသၼီးေတာ္